pátek 3. dubna 2015

Na první pohled - Grégoire Delacourt

Asi před měsícem jsem si v rámci svých čím dál častějších nájezdů na knihkupectví koupila i knihu Na první pohled francouzského spisovatele Grégoire Delacourta. Knihy většinou impulzivně nekupuji, snažím se udržet si přehled o tom, co právě vychází nebo co mělo kladné recenze na nejrůznějších internetových stránkách. U této knihy jsem však udělala výjimku. Zaujala mě její obálka i anotace. A taky byla v akci. Takže jsem si řekla, že pro jednou se při výběru knihy odvážu (ano, nákup knihy naslepo je fakt odvaz).


Jednoho večera zaklepe na dveře mladého hezkého automechanika Arthura americká herecká hvězda Scarlett Johanson. Zatímco on žije svůj obyčejný život vesnického automechanika, ona byla několikrát zvolena nejvíce sexy ženou planety. A přeci teď stojí unavená a rozcuchaná na prahu jeho malého domku. Příběh rozvíjí i jiná témata než je láska či krása ženy. Nevyhýbá se ani generačním otázkám či problematice zúžení chápání člověka jako pouhého objektu touhy.

Ze začátku jsem byla zvědavá, jak se bude celý příběh vyvíjet. Že nepůjde o červenou knihovnu, mi začalo být jasné, ale jak dopadne podivuhodné setkání dvou lidí z naprosto jiných světů, jsem nedokázala odhadnout. Časem mi ale kniha začala lézt na nervy. Je mi jedno jak se jmenovali Scarlettini slavní milenci nebo kterému herci je hlavní hrdina Arthur podobný. Nekoupila jsem si Blesk, ne? Konec knihy už jsem vyloženě jen prolistovala, abych alespoň věděla, jak příběh skončí. Přitom autorův mírně ironický styl mi byl velice blízký, i prvotní nápad mi přijde dobrý. Jen provedení má nejrůznější mouchy. Neříkám, že jde o špatnou knihu, ale čtenáře jako jsem já trochu zamrzí ne úplně využitý dobrý nápad a styl autora. Velkou pochvalu naopak zaslouží autor obálky, ze které jsem doteď nadšená.  




Žádné komentáře:

Okomentovat