úterý 30. června 2015

Vejce a já


Na knihu Vejce a já americké autorky Betty MacDonaldové jsem se těšila už dlouho. Jde o klasiku humoristické literatury a proto jsem od ní měla velká očekávání. A to byla chyba.

Jde o autobiografický román. Po pasážích o dětství Betty se dostáváme k jejímu seznámení s budoucím manželem Bobem, se kterým se rozhodnou odstěhovat na farmu. Jejich nový domov je daleko od civilizace a je potřeba jej rychle přestavět na slepičí farmu. Bob je velice šikovný, stále plný elánu a energie, zatímco Betty, ač se snaží, je spíše těžkopádná a nemotorná. 

Že bydlet na slepičí farmě, kdy cesta k nejbližším sousedům představuje několikakilometrový výlet, je spíše opruz, by čtenář myslím tušil i bez toho, aby musel přečíst tři sta stran. Stále přemýšlím, co na knize mělo být vtipné. Situace, u kterých by se člověk možná mohl lehce pousmát, se často opakují, takže podesáté se již ani nepousmějete. Čekala jsem rychlý spád a lehký humor, dočkala jsem se těžkopádnosti a nucenosti. Z každé situace je vidět snaha udělat historku. Dlouhé popisné pasáže, které děj vůbec nikam neposunuly a ani nebyly zajímavé, vše akorát dorazily. 

Dlouho se mi nestalo, že bych knihu nedočetla. Vejce a já tak zůstane výjimkou, i když jsem se snažila. Prvních šedesát stran jsem čekala, kdy to začne být vtipné. Dalších sto jsem doufala. Ale dál už na to nemám nervy a trpělivost. Lámu si hlavu nad tím, proč je Vejce a já klasikou a tak oblíbenou knihou. 


Četli jste knihu Vejce a já? A líbila se Vám? Pořád přemýšlím, kde se stala chyba, tak budu ráda za Vaše názory. 



1 komentář:

  1. Ahoj, Tvůj blog sleduju už dlouho, ale až dnes jsem si všimla recenze na tuto knihu. Já sice nečetla Vejce a já, ale mám úplně stejný názor na Co život dal a vzal od stejné autorky. Říkala jsem si, že jsem asi trochu divná, když se mi kniha tak moc nelíbila a ostatní na ní pějí ódy. Teď jsem se přesvědčila, že nejsem jediná, koho autorka nenadchla :)
    Já Co život dal a vzal dokončila jen díky tomu, že jsem to poslouchala jako audio, a bylo to poutavě namluvené.
    Díky Ti tedy za to, že jsem se ujistila, že jsou na světě i jiní, kdo Betty neholdují :)
    Krásný den, Hanka

    OdpovědětVymazat