neděle 24. ledna 2016

Odpusťte mi, váš Leonard



Na knihu Odpusťte mi, váš Leonard jsem se dlouho těšila. Příběh kluka, který se rozhodne na svoje narozeniny zastřelit bývalého nejlepšího kamaráda, rozloučit se s lidmi, na kterých mu záleží a následně spáchat sebevraždu, mi přišel zajímavý. Provedení však hodně pokulhávalo.


Kniha zněla podle anotace nadějně. Když jsem jí však začala číst, přišlo mírné zklamání, které mne bohužel neopustilo. Kniha je trochu chaotická, obsahuje spoustu poznámek pod čarou, které jsou na některých stranách delší než hlavní text. Já pak nevěděla, co číst dříve a těkala jsem z poznámek pod čarou k textu. 
V knize je dále pár kapitol, které jsou označeny jako dopisy z budoucnosti. Proč v románu jsou tyto sci-fi části se čtenář dozví skoro až na samotném konci knihy. Do té doby jen nechápete, co to má znamenat, dílo působí ještě více nesourodě. Díky zmíněnému rozkuchání knihy na vyprávění Leonarda, poznámky pod čarou a dopisy z budoucnosti mi dělalo problém se do knihy začíst. Na to, že má jen 250 stran jsem ji četla docela dlouho.



Doteď nevím, co si myslet o hlavní postavě – Leonardovi. Na jednu stranu je to kluk, kterého by mi mělo být líto. Sám, bez přátel, bez otce, s matkou, která většinu času tráví se svým novým přítelem v New Yorku a Leonarda nechává v domě svému osudu. Na druhou stranu mi Leonard přišel neskutečně otravný a místy jsem ho nemohla vystát.


Jak tu po sobě čtu, co jsem právě o knize napsala, vypadá to, že je to nějaká hrůza. Ale ona úplně není. Spíš jde o zklamání a rozpaky. Z nápadu šlo podle mne vytřískat daleko více a proto je mi líto, jak s ním autor naložil.


4 komentáře:

  1. Naprosto s tebou souhlasím - skvělý námět, ze kterého se dalo vymáčknout daleko víc a ještě líp to zpracovat. Taky jsem se těšila a taky jsem byla zklamaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsi mi můj názor potvrdila! Schválně jsem se dívala na Databázi knih, kde má tato kniha spoustu pozitivních komentářů, tak jsem nevěděla, jestli jsem úplný exot nebo ne :)

      Vymazat
  2. Rozhodně to byl slabší kousek, zato The Silver Linings Playbook byla hodně zajímavá kniha, takže u mě je to 50/50 ohledně další knihy od tohoto autora....
    OT: neuvažovala jsi o nějakém žebříčku třeba Top 10 knih za uplynulý rok nebo něco podobného? Myslím ,že by to mohlo být zajímavé (jinak se omlouvám za tykání, takhle na internetu je to často norma, ale jak sem se díval, tak jsem na PF UK skončil asi jen o 2 roky dřív, takže vykání mi přišlo trochu nepatřičné).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším, pokusím se tohoto autora nezavrhnout :)
      K tvému dotazu - plánuji video i článek na téma nejlepších knih za rok 2015, jen ještě nebyl čas. Ale bude určitě :)

      Vymazat